Thursday, July 31, 2008

Hari ini

As Salaamu 'alaykum and peace to all,

bermula dengan entry kali ini , semua entry saya akan dimulakan dengan perkataan diatas. sebagai muslim, tiada perkataan greeting yang lebih mulia melainkan memberi salam.....

rasa sudah lama saya tidak update blog ni. Bukannnya tiada idea, tetapi idea yang ada jika ditulis akan mengambil masa yang agak lama untuk dihuraikan. Walaupun saya boleh menulis blog seperti diari, menulis tentang kehidupan saya, tentang apa ynag berlaku dalam hidup saya, tetapi ia bukanlah sesuatu yang bagus. pada saya, adalah lebih baik untuk orang tidak mengenali siapa saya supaya saya dapat hidup dengan lebih tenang. sebab, jika orang mengenali anda, mengetahui hidup anda, mereka akan mengaggap anda seperti ini dan itu dan kadang2 orang akan mempunyai perspektif tidak baik terhadap anda.

malam tadi sempat saya mendengar ceramah Isra' n Mikraj kat masjid . selepas je habis kelas parenting , saya terus bergegas ke masjid. Agak berat hati rasanya untuk ke masjid memandangkan masih banyak assignment yang belum disiapkan dan tambahan pula saya mempunyai kuiz keesokannya. tetapi memikirkan, ceramah ini bukan selalu diadakan, saya paksakan juga diri ini untuk berjalan menuju ke masjid. mendengar ceramah malam tadi memang terasa jugalah hati. kadang2 terkena kat batang hidung sendiri. paling saya tk lupakan cerita yang selalu saya dengar, tapi selalu juga masuk telinga kanan , keluar telinga kiri. cerita seorang pemuda yang ingin membuat kebaikan,menuntut ilmu di perantauan tetapi tidak mendapat kebenaran dari ibunya .......dan akhirnya perbuatan pemuda itu dibalas oleh Allah lantaran doa ibu ,yang merasa sedih setelah ditinggalkan keseorangan oleh anaknya.....

setakat ni saja ye......

12 comments:

ayu_ana said...

salam..

ermm..tapi rasenye awak nih macam dah nak memulakan sikit2 tulis ala2 diari..hehe..nama blog awak kan "from the bottom of my heart",awak tulis jelah pe yg ada dlm hati awak..takkan nak tulis pe yg ade dlm hati org lain kot...

hmm..awak nih mcm ade sikit rasa merendah diri&macam tak yakin dgn diri..awak nih musti pendiam..MR MYSTERIOUS..hehe

F. said...

ah'ah setuju sangat dengan ayu_ana tu.. :)

faisal baru ambik parenting ke? nape tak ambik last sem?

A Peacemaker said...
This comment has been removed by the author.
A Peacemaker said...

pendapat ayu n nono tu mungkin betul n mungkin tidak...saya tak tahu..
kalau nk dikatakn saya pndiam tk lh jugak..
malah, saya kenal ramai foreigners student kat sini..saya kenl n kawan gak ngan mereka...so , saya tk pendiam pun...

untuk nono...sem lepas saya ambik leadership..sebab tu sem ni ambil parenting...hu..hu...

untuk ayu..kalaupun saya tulis tntng diri saya..apa yg saya mahu adalh komen2 yg membina,,yg dapat meningktkn semangat saya..yg dapat membantu hidup saya.....

ayu_ana said...

hehe..pernah ke komen yang tak membina dipost ke blog awak?..hm..xkisahla..setiap org ade pendapat masing2 & saya hargai prinsip awak..that's it..

A Peacemaker said...

betul tu ayu...komen wak semuanya best2...mana pernah wak komen pelik2..saya pun tk pernah komen pelik2 kat wat punya blog..gurau sikit2 tu ok lh ye......

harap2 kita terus komen-mengomen ye.....he....he....

ayu_ana said...

tengok kaki lah..hehe..kutuk mengutuk lagi best pe..sori ek..ana mmg kasar skit..eh,kasar banyak..nak wat camne,asyik kena buli je dgn bdk laki..

ayu_ana said...

br sedar kite byk kongsi minat lah..awk pun minat movie iran ek??suke dgr lagu outlandish...hehe..best2..blhla tukar2 file mp3..ana igt ana dgn my bro je yg kongsi minat..tak bestlah kan dgn adik bradik je kgsi minat same..hehe..kalaulah die tau ana kutuk die..huhu..

A Peacemaker said...

yelah...mmng kita ada bnyak persamaan la...
tk sangka wak pun minat outlandsh..kat u saya ni,ramai ong tak kenal outlandish...saya mmng minat sangt terutamnya lagu look into my eyes, aicha,n i ask only god...
malah trdapat bnyk lagi kmpulan nsyid inggeris yg hebat..conthnya ilm dngan lagunya queen of the land(lagu tntng wanita solehah, saya suka dngar lagu ni), d-clique, better days, dawud wharsnaby- midnight n tk lupa yusuf islam ngan lagu baru heavens(2006)...

brkenaan ngan filem iran pula, satu filem yg tk pernh saya lupa ialh chldrns from heaven arahan majid majidi..filem ni saya tnton masa sek rndah dulu..tapi mash ingat smpai skarng....mmng bagus filem tu..
tpi cam na wak tahu saya minat film iran he..? saya tk prnh cakp pun..

kalau wak nk dengar lagu nasyid ingeris..bleh masuk wbsite ni.
www.myspace.com/31lm.
......

ayu_ana said...

kt profile awk ade tulis fvrte movie children from heaven..sbb tu ana tau..oh..ana suke gak sami yusuf..erm..kalau msia ana suke raihan..sebab lbh kurang nama ana..hehe..

F. said...

ic.. banyak kawan foreigner eh?

faisal, kita pernah bercakap ke? just curious hahahahhahaha!

A Peacemaker said...

i think so..
long time ago...

suka kawan ngan foreigner..even though my englishspeaking is not too good